Hulpmiddelen bij accreditatie
Hieronder vindt u de meest gebruikte begrippen en SNRO formulieren ten behoeve van een accreditatie:
Didactiek-informatie over activerende werkvormen (Universitair Medisch Centrum Utrecht)
Informatie over APA notatie bij literatuurverwijzing (Universiteit Twente)
Onderwijskundige Begrippenlijst SNRO
Voorbeeld van beroepsprofiel
Over de zeven algemene competenties voor medisch handelen: CanMEDS; zie ook de toelichting van de KNMG
Voorbeeld van het ontwikkelen van een Curriculum (2010, Hogeschool Zuyd faculteit Onderwijs/ Fontys Pabo Sittard)
Voorbeeld van Europees curriculum vitae opmaak (Engels)
Het formulier Formulier EC berekening met invulinstructie en de SNRO notitie “EC berekening studielast en normen”
Een Engelstalige handleiding over ECTS Users’ Guide
Formulier samenhang opleiding (hbo competenties) en artikel over kritische beroepssituaties (Ans Grotendorst, Mariël Rondeel, Pieterjan van Wijngaarden)
Voorbeeld van het klachtenreglement
Het formuleren van leerdoelen (Hilde ter Horst (Zoëzi), Riet Martens)
Voorbeeld van het onderwijs- en examenreglement (OER) (Universiteit Leiden)
Online learning (2014, NVAO) en “De zeven pijlers onder digitale didactiek” (Wilfred Rubens)
Hoe ziet een scriptie eruit (een onderzoek met statistische verwerking is niet vereist) (www.scribbr.nl)
Voorbeeld van een ingevulde SNRO PAS bij- en nascholing 0,33 tot 1,5 EC.
Informatie over het maken van toetsen (2008, Zoëzi Opleidingsadvies)
Informatie over toetsen in hbo (2015, L. Bijkerk, Basis Kwalificatie Examinering in het hoger beroepsonderwijs)
Informatie over Toetscyclus ontwerpen (HvA, 2017)
Tip voor boek over toetsen:
Sluijsmans, D., & Joosten-Ten Brinke, D. (2014). Kwaliteit van toetsing onder de loep. Handvatten om de kwaliteit van toetsing in het hoger onderwijs te analyseren, verbeteren en borgen.. Apeldoorn, Nederland: Maklu Uitgevers.
Molkenboer, H. (z.d.). Toetsen volgens de toetscyclus – deel 1. Enschede, Nederland: Bureau voor toetsen en beoordelen.
Toetsmatrijs en taxonomie SNRO voor ordenen van leerdoelen
Of bekijk dit overzicht over “herziene taxonomie van de leerdoelen van Bloom” (2012, M.T.A. van de Kamp)
Achtergrondinformatie over studielast (2013, ResearchNed Nijmegen)
Voorbeeld van het studentstatuut (2013, Hogeschool van Amsterdam)
Laatste nieuws
Openingstijden tijdens voorjaarsvakantie 2021
Geplaatst op , bijgewerkt opOns kantoor is gesloten i.v.m. de voorjaatsvakantie...
De kinderen zeggen zélf dat ze niet meer naar hun vader willen
Geplaatst op , bijgewerkt opOuderverstoting: herken de signalen. Klik hier voor...
Wil jij in 5 stappen naar een leven zonder gedoe en drama??
Geplaatst op , bijgewerkt opNew Energy Movers (NEM) meldt ons dat...
SNRO in het gelijk gesteld in rechtszaak aangespannen door opleidingsinstituut
Geplaatst opIn 2018 had één van de opleidingsinstituten,...
Uit de media: CZ miskent niveau van Ayurveda-arts en -therapeut.
Geplaatst op , bijgewerkt opKlik hier voor het artikel.
Contact
Telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag tussen 9 en 12 uur.- Panterpad 12
- 3903 XM Veenendaal
- 06-33327323
- info@snro-instituut.nl
- KvK 27277357